در جراحی، مثل قدیمی معروفی وجود دارد که میگویند:
جراح خوب، کسی است که میداند چگونه باید عملکند
جراح بهتر، کسی است که میداند چه کسی را باید عملکند
و بهترین جراح، کسیاست که میداند چه کسی را نباید عملکند
این مثل مشهور برای همه رشتهها درست و مهم است، و به خصوص رشتههایی که پروسیجر و کار دست زیاد دارد و از جمله در رشته قلب و برای آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی
خیلی وقتها برای بیمار کاری انجام میشود، چون امکان انجامش هست و وقتی سخت هم باشد، همینکه اپراتور میبیند که در او توان انجامش هست، گاه دلیلی میشود برای انجام آن پروسیجر. در حالی که سؤال مهم و مقدم همیشه این است که آیا این کار باید انجام شود و به بیمار کمک میکند؟
The more important question than “Can I?” is “Should I?”
دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.