طبیعتا برای هر بیماری، مطلوب این است که دوره بستریش در بیمارستان کوتاه باشد و یکی از هنرهای سیستم درمان هم این است که چه به جهت مداخلات درمانی و چه به جهت هماهنگیهای درمانی، بتواند امکان کوتاه بودن بستری را فراهمکند. و طبیعتا البته همیشه این نگرانی وجود دارد که کوتاهشدن بستری، شانس بروز عوارض و بستری مجدد را افزایش دهد، و همه فکر و تلاش برای رسیدن به این تعادل است. یکی از پروسیجرهای مهم قلب، آنژیوپلاستیهای غیر اورژانس است که به صورت روتین، بیمار پس از انجام، یک شب را بستری میماند و حتی در بعضی مراکز آموزشی شلوغ، بیمار یک شب قبل را هم بستری میشود. حال آنکه بر اساس توصیه انجمن آنژیوگرافی و اینترونشن ایالات، در بسیاری از بیماران که موارد آن مشخص است، امکان ترخیص بیماران در همان روز وجود دارد، به ویژه بیمارانی که پروسیجر از طریق شریان رادیال (دست) برای آنها انجام میشود. اما همیشه یکی از موانع تغییر پرکتیس، اینرسی و عادت سیستم درمان است که خوب است همواره بر اساس شواهد و با رعایت ملاحظات منطقهای و فردی، به روز و پویا باشد. لینک گایدلاین ترخیص بیماران پس از آنژیوپلاستی را در پایان برای همکاران محترم آوردهام.
https://goo.gl/crrrZm
دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.