۲۹ تیر ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

یکی از همکاران در نظرات پست قبلی پرسیده بودند که حالا نتیجه و جمع بندی این بحث، یعنی کنتراورسی‌های گایدلاین‌های لیپید چه خواهد بود و چه باید کرد؟
واقعیت این است که چه در این بحث و چه در بحث های مشابه، اول اینکه گایدلاین‌ها که تلاش می‌شود بر اساس شواهد نوشته‌شوند، برای متوسط بیماران است و نهایتا هنر پزشکی این است که طبیب، بعد از دانستن و تسلط به توصیه‌های گایدلاین‌ها و دانستن مطالعات و نکات آنها و داشتن تفکر نقادانه نسبت به شواهد، و با شناخت شرایط پرکتیس خود و با نگاه به منافع بیمار، و بر اساس شرایط مختلف بیمار، با خود بیمار و در یک فرایند کاملا مشترک آگاهانه، بهترین تصمیم را به صورت اختصاصی برای هر بیمار بگیرد.
در همین هفته، مداسکیپ ارائه بسیار مهمی را با همین موضوع منتشر کرد از پزشکی با سوابق بسیار درخشان آموزشی و پژوهشی و از ادیتورهای مهم خود مداسکیپ به نام جرج لاندبرگ. نام ارائه این بود:
Guideline vs Physician:
Which Do You Trust?
ضمن اینکه خواندن کل مقاله توصیه می‌شود و بسیار جالب است، یکی از جملات مهم آن که به نوعی بخشی از نتیجه گیری نیز بود این جمله مهم بود که من هم آن را به عنوان اسلاید آخر ارائه، استفاده کردم:
I’ll take a competent, caring, professionally ethical, and personally moral physician over 10,000 guidelines every time.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.