۰۷ تیر ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

سال‌ها است که شکل توزیع و شیوع بیماری تنگی عروق تغذیه‌کننده قلب (کرونری) تغییر کرده است و سن شیوع پایین آمده. همکارانی که بیمار قلبی به خصوص در شرایط اورژانس زیاد می‌بینند، هر هفته حتما چندین بیمار دارند با حمله‌های قلبی در سن پایین و حتی بدون فاکتورهای خطر معمول مثل دیابت و فشار خون بالا و مصرف سیگار. این است که هم برای پزشک در تشخیص، و هم برای افراد جامعه برای مراجعه، این پیش فرض باید کاملا پاک شود که درد سینه در فرد جوان لابد چیز مهمی نیست. می تواند خیلی مهم باشد. و درکنار اهمیت دادن، در شرایطی که الان خوب هستیم باید اگر فاکتور خطری داریم اصلاح کنیم. بی تحرکی، وزن زیاد، تغذیه بد، سیگار، فشار خون بالا، چربی خون مختل و دیابت.
تصاویر آنژیوگرافی مربوط به همین چند روز پیش است. جوان سی و شش ساله‌ای بدون ریسک فاکتور شناخته‌شده، با درد سینه از دو هفته قبلش که پشت گوش انداخته بود و حالا دردها مکرر شده بود و کاملا کلاسیک، با تغییر نواری مختصر و آنزیم نرمال، که با تشخیص سندروم حاد کرونر کت شد و شاخه نزولی چپ کرونر بسته بود با جریان تاخیری، که توسط اینترونشیست محترم بدون عارضه باز شد و خوشبختانه این حمله اثر بدی هم روی پمپ قلب نگذاشته بود.
این کت در روزهای اول بخش قلب تازه تاسیس محب یاس، انجام شد در کنار یک تیم فوق العاده، دو تکنسین بسیار حرفه‌ای و با اخلاق که حالا بعد از یک سال، دوباره دیدارها با آنها تازه شده بود و شروع یک همکاری دوباره درکنار آنها. آقای فراهانی و آقای قلی‌پور.
داشتن یک تیم خوب و همدل و حرفه ای و بااخلاق، درپرکتیس با هیچ امکان دیگری قابل مقایسه نیست.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.