۰۴ تیر ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

بعد از مطالعه مهم SYMPLICITY HTN-3 در سال ۲۰۱۴ و نتایج منفی آن، به نظر می‌آمد که این پروسیجر تهاجمی درمانی برای فشار خون بالا، زمین خورده است و نشد که فشار خون بالا به جز تغییر سبک زندگی و درمان دارویی، یک پروسیجر تهاجمی اثبات‌شده هم به خود ببیند. اما دوباره با این سه ترایال و همه با پروسیجر شَم، امیدها زنده شده‌است:
SPYRAL HTN-OFF MED
SPYRAL HTN-ON MED
و در پایان هم مطالعه‌ای که همزمان در یورو-پی‌سی‌آر اخیر ارائه شد و در لَنست هم به چاپ رسید RADIANCE-HTN SOLO البته مطالعه‌های قبلی همه ابلیشن اعصاب سمپاتیک در شریان کلیوی را با امواج رادیوفریکوئنسی انجام می‌دادند و این مطالعه آخر با اولتراسوند.
این سه مطالعه اخیر گرچه همه ترایال بودند و همه با پروسیجر شَم، اما به هر حال هر کدام محدودیت‌هایی هم داشته‌اند و این پروسیجر هنوز راه زیادی دارد تا خودش را اثبات کند. اما شرکت‌های تولیدکننده این تجهیزات سفت و سخت پای آن ایستاده‌اند تا از پا نیفتد و راهش را بازکند. باید منتظر ماند و نتیجه را دید.
و به هر حال یادمان نرود البته که فشار خون بالا، به عنوان شایع‌ترین علت قابل پیشگیری مرگ و ناتوانی در دنیا، راه حل عمومی و اساسی آن، درست کردن شیوه های زندگی است شامل مواردی مثل وزن مناسب، تحرک و تغذیه درست و تشخیص به موقع و پیگیری درست درمان، و درمان دارویی دقیق و درست. در اینها البته برای شرکت‌های بزرگ تجهیزات، نان نیست، اما برای بیماران آب هست.
در این پست، اگر صفحه بزنید سه ترایال اخیر به زیبایی در یک کادر و به‌صورت تصویری و بسیار هنرمندانه خلاصه شده‌اند. آموزش در دنیا هر روز با وقت گذاری زیاد، و کارهای تیمی تخصصی و هزینه‌های خوب، به روز تر و خلاقانه تر می‌شود. حواسمان باشد که خیلی ازاین قافله جدا نمانیم.

دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.