۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

تلاش در طبابت امروز بر این است که پرکتیس بر پایه شواهد باشد و نه تجربه‌ها و تصورهای شخصی و یا بر پایه عادت. همان که گفته می‌شود
Evidence Based Medicine 
و البته این پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های بسیار دارد و پرکتیس را بسیار دقیق، تیمی و البته گاه پیچیده کرده‌است.
و اما گاه که بررسی‌هایی میدانی انجام می‌شود، دیده می‌شود که این تلاش برای پایبندی و توجه به شواهد در بدنه غالب پرکتیس، خیلی هم توفیقی نداشته‌است.
و این کم توجهی به شواهد و واقعیت‌ها و بر همان طبل قبلی کوبیدن، البته منحصر در پزشکی نیست و در حوزه های دیگر هم ظاهرا اینچنین است.
در این چند سال اخیر یکی از تصمیم‌های مهمی که در ایالات بسیار پر حاشیه بود، قانون جدید منع مهاجرت بود که در مجامع علمی هم بسیار در مورد آن صحبت شد و از جمله در مجلات مهم پزشکی هم بسیار مورد نقد قرار گرفت چرا که بخش مهمی از بدنه پزشکان و فراگیران پزشکی ایالات افراد غیر بومی هستند.
از جمله  Cato Institute  اخیرا مقاله تحلیلی مهمی را منتشر کرد و این آمار مهم را اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ در ایالت تگزاس، آمار جرم در بین مهاجران قانونی نسبت به افراد بومی ۸۵ درصد کمتر بوده‌است و از آن جالب‌تر این آمار در بین مهاجران غیرقانونی نیز نسبت به افراد بومی ۵۶ درصد کمتر بوده‌است.
این آمار بازتاب‌های زیادی داشت و از جمله این توییت جان ماندرولا، یکی از نویسندگان و محققین و کاردیولوژیست‌های مشهور ایالات، که:
Here is evidence. Will it persuade decision makers?

لینک مقاله کامل هم این بود:
https://www.cato.org/publications/immigration-research-policy-brief/criminal-immigrants-texas-illegal-immigrant

دیدگاه خود را ثبت نمایید.
0 دیدگاه برای این پست ثبت شده است.

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد